Hans Dieter Appenrodt – 19 april – 11 juni 2019 – exposeerde schilderijen in eitempera en/of met olieverf. Het thema was Pasen, maar ook het Voorjaar kwam aan bod met Vlindertuin, en Zomers. Zijn werk is uiterst kleurrijk en fijnzinnig. Figuratief of abstract? Appenrodt maakt die keuze niet, want: ‘Elke figuur heeft een vorm en wil beeldend ervaren worden, en elke vorm heeft haar specifieke geste en gestalte’.
Lida van Twisk – 22 maart – 19 april 2019 – met ‘Constructions and Decompositions’, olieverfschilderijen en collages. Haar werk gaat over het zoeken naar houvast in de materie. Maar tegelijkertijd ook over het breekbare en kwetsbare, door het uiteenvallen en verglijden van die materie. Wat overblijft is dat wat altijd en eeuwig is.
Herman Smith – 2 februari – 22 maart 2019 – exposeerde abstracte groeivormen, waarin we nog wel boomknoppen kunnen herkennen. “Waar ik het meest van hou is het voorjaar. De boomknoppen zijn dan net ingepakte cadeautjes en kunnen duizend dingen zijn”, zegt hij hier zelf over. In een krachtige en heldere beeldtaal laat hij ons mee verwonderen over de natuur.
Loes Arents – 2 december 2018 t/m 1 februari 2019 – exposeerde acrylverfschilderijen, soms vermengd met pastel, en enkele tekeningen. De onderwerpen zijn religieus of spiritueel, en symbolisch. “Licht en kleur zijn heel belangrijk in mijn leven. De betekenis van mijn naam Loes is licht.”
Otilia Broekers – 28 september t/m 30 november 2018 – exposeerde schilderijen in acryl en olieverf op paneel en doek, onder de intrigerende titel ‘Offer anders’. Er was ook een serie over de sacramenten in de Christengemeenschap bij.